סופ"ש בבולגריה עם הילדים

טיול בעונת האביב

ימים: 4
טיול משפחתי

נקרא לזה "אסקפיזם" או "חופשת התאווררות קצרה" כפי שקוראים לזה לאחרונה במין חצי התנצלות כזו על כך שמנסים לחזור קצת לשגרה. ללא ספק רגשות מעורבים מציפים אותי, מצד אחד איך אפשר לטייל ולשמוח כשרבים כ"כ עדיין לא יכולים לחזור לשגרה, מצד שני, ממש משתוקקים לקצת נורמליות, קצת ניתוק, קצת אסקפיזם וחופשת התאווררות קצרה...

אז השנה הנסיבות מונעות מאתנו לטייל בפסח, כך שבהחלטה ממש ספונטנית מעכשיו לעכשיו, החלטנו לצאת בכל זאת.

שלושה ימים בטרם הטיסה רכשנו את הכרטיסים דרך וויז אייר. זו הפעם הראשונה, שהבכור החליט שלא להצטרף, הגיע לכיתה י"א, מוצף בבגרויות ומתכונות וכנגד כל הסיכויים וכל מה שהכרנו עד כה, פתאום אכפת לו. בנוסף, הזמין את חבריו ואני מנסה שלא לחשוב על המצב בו הם מחזירים לי את הבית. הוא מצדו מרגיע אותי, מבטיח שהבית יראה בדיוק כפי שהשארתי אותו.

אתגר!

אעדכן....

כאמור, הזמנו ארבעה כרטיסים, כששניים מהם הם פריוריטי ושניים רגילים. כך שטסנו עם שני טרולי וארבעה תיקי גב.

הכרטיסים עלו בממוצע 357$ ליחיד.

יום 1

טיסת ערב לסופיה, איחור של שעה ורבע ביציאה. שכרנו לילה בבית מלון צמוד לשדה התעופה.

Ibis Sofia Airport Hotel

שני חדרים עם ארוחת הבוקר עלו לנו 770 ש"ח סה"כ.

יום 2

חוות סוסים קגן.

Konna Baza Kagan

באזור הזה של בולגריה, יש המון חוות סוסים (יכול להיות שלא רק באזור הזה). אני בחרתי את זו בגלל "קגן", איך לא נפרגן לבחור יהודי בגולה? מפה לשם, התברר ש"קגן", זה לא שם משפחה יהודי של בעל המקום, אלא שם של איזה סוס גיבור בסיפורים מקומיים...טוב, נו...

למרות שהבחור פחות יהודי משחשבתי, ממליצה בחום על המקום! התכתבתי עם אנחל מראש, והוא כתב לי פשוט להגיע, כי בימי חול הוא די פנוי. הגענו לחווה לקראת 12:30. מדובר בחווה ענקית, ירוקה ומטופחת לרגלי היער ופסגות הרים מושלגים, שקט ושלווה.

אנחל הכין את הסוסים ויצאנו לטיול של שעה לתצפית דרך יער אורנים יפייפה. כשנכנסים אליו בקושי יש שמש מרוב העצים.

אני רכבתי ראשונה, כך שבמהלך כל הרכיבה קשקשתי עם אנחל על החווה שלו, על החיים באזור ועוד על מלא דברים ברומו של עולם. אחרי זה סיפרתי את הכל למשפחה. "מתי הספקת לשאול את כל זה??" שאלה הילדה לאחר מכן, פחחח טירונית...ייקח לה כמה שנים להבין עד כמה אנשים אוהבים לדבר על עצמם.

הגענו לקרחת היער לתצפית מדהימה. בנתיים שתי המתבגרות שעובדות אצלו עשו סיבוב דהירה. הן עוזרות לו בחווה ובתמורה לזה רוכבות על הסוסים בכל פעם כשמגיעות, ממש מתוקות!

למעלה ישנו שביל עץ עם ספסלי שכיבה מפוזרים שניתן לרבוץ עליהם ולבהות בנוף. כהרגלינו בתקופות (ולעתים במקומות) שאנחנו מטיילים, אנחנו לרוב לבד.

כשחזרנו לחווה, אנחל עשה סיבוב דהירה לילדים, הם נהנו ממש!

לאחר מכן הוציא משקה אלכוהול מאגוזי מלך שאימא שלו מכינה, טעים בטירוף!

רצינו להמשיך למסעדה קרובה, הוא המליץ על מסעדה אחרת, אמר שהאוכל ביתי ממש, המליץ לנו מה להזמין ואף התקשר ואמר שאנחנו מגיעים. איש מקסים ממש!

אני דיברתי איתו ברוסית. הרוסית שלו טובה מאוד. ההודעה הראשונה שלי כתבתי באנגלית והוא ענה לי.

טלפון של אנחל: 359889880505+

מחיר: 40 לבה לאחד, כ 80 ש"ח. שעה של רכיבה. סה"כ היינו בחווה כשלוש שעות.

מסעדה שאנחל המליץ

Асенова кьща

אם תרצו להגיע, תעשו "העתק הדבק" לגוגל. באנגלית היא לא מופיעה.

נסיעה של רבע שעה מהחווה.

הזמנו בערך שמונה או תשע מנות למרכז השולחן, נקניקים תוצרת בית, גבינה מטוגנת בפרורי לחם, סלט, כנפיים, מאפה מקומי עם גבינה, ליטר מיץ פטל ועוד. כל דבר שהוגש היה טעים להפליא! הקטן התרווח לו בערסל, המקום בטבע, אפשר לשבת גם בפנים וגם בחוץ.

מחיר: 200 ש"ח למשפחה.

כן, לא התבלבלתי, אלו המחירים פה.

פארק חבלים.

Атракционен парк "Не се отказвай"

במרחק של עשר דקות מהמסעדה.

המקום נמצא ביער, והדבר הראשון שראיתי זה שלט בעברית "כאן מדברים עברית". המקום מציע גם טיולי ג'יפים וטרקטורונים, אני מניחה שהמדריכים הללו מדברים עברית, ובטח בעונה, אנחנו לא פגשנו דוברי עברית, מצד שני זו תקופה שבין העונות. עונת הסקי כבר ממש בסיומה, ועונת הקיץ עדיין לא התחילה.

במקום שני מסלולים, אחד מהם לילדים מעל 1.40, והשני למבוגרים או לילדים שמגיעים ל 1.90 עם ידיים מורמות למעלה.

הילדה החליטה שהיא כבר גדולה מדי , אז רק הקטן עשה ונהנה מאוד! מראש קנינו שני סבבים. פעם ראשונה לקח קצת יותר מחצי שעה והשני פחות. בסוף ישנה אומגה.

מחיר: 12 לבה (24 ש"ח) לסיבוב אחד, או 18 לבה (36 ש"ח) לשניים. שני המסלולים לקחו לו קצת מעל שעה.

אני מודה שנורא קשה לי לטייל בארץ לאחר חופשות כאלה, כשמסלול כזה אצלינו עושה סביב מאה ש"ח...

גם פה היו עוד שני ילדים בלבד.

Grand Royal Apartment Complex & spa

במרחק של עשר דקות נסיעה הגענו למלון שלנו, שהוא מלון דירות.

קיבלנו דירה עם סלון, שני חדרי שינה, שתי מקלחות ושירותים, מטבחון ומרפסת גדולה עם נוף להרים מושלגים. הדירה והחדרים ממש גדולים!

לפני כמה זמן הופתעתי לגלות שהילדים מעדיפים דירות על פני שני חדרי בית מלון נפרדים, אפילו המתבגרים.

החלונות שלנו יוצאים לכיוון ההרים ולרגלי המלון זורם יובל מים.

הילדה אמרה שלא נוכל לפתוח את החלון בלילה, כי יש רעש. איחלתי לה מכל הלב, שכל חייה תתעורר ל"רעש" כזה.

התמקמנו וירדנו לבריכה של המלון עם הסאונות השונות. המלון מצוין!

בכדי להקל על החיים קצת, את המלון הזה הזמנו עם ארוחות בוקר וגם ערב. ארוחת ערב מאוד טעימה ומגוונת, וחלק מהמשפחה גם סבר, שזה בסדר לרדת לארוחת ערב עם כפכפים, תוך שאני חוזרת בראשי על המנטרה "תבחרי את המלחמות שלך"....

מחיר המלון: 780 ש"ח ללילה לארבעה אנשים, כול ארוחת בוקר וערב.

יום 3

טיול ג'יפים.

בשעה 10:00 קבעתי שפיליפ יגיע לאסוף אותנו מהמלון. הוא הגיע עם רכב ג'יפ ספארי פתוח, ג'יפ רוסי בן 40. לקח אותנו לשטח. בין היתר הגענו לבסיס טנקים ישן, ירדנו לאגם, נכנסנו לכנסיה קטנה, מאוד מקושטת ויפה באמצע שום מקום, עברנו אצל בחור שמגדל דבורים ועוד.

פיליפ בחור בריטי שמזה כעשרים שנים גר בבנסקו. כך שבגדול העברנו שלוש שעות מהנות ממש תוך שיחות עם פיליפ בעל חוש הומור בריטי משובח!

במהלך הטיול פיליפ סיפר לנו, בין היתר, על התרחבותה של בנסקו וגדילתה כמעט פי שתיים, בזמן שלא נעשה שום שינוי באתר הסקי, לכן בחורף האתר עמוס מאוד.

מחיר: 300 לבה לשלוש שעות שזה כ 600 ש"ח.

הטלפון של פיליפ: 359885013246+

מסעדה.

Rila fish

במרחק של חצי שעה מהמלון הגענו למסעדת דגים שנמצאת על אגם קטן בו הם מגדלים את הדגים.

השולחנות בחוץ ממש מעל המים, ותוך כדי המתנה לאוכל, ניתן לדוג, זה מה שעשו הילדים ונהנו ממש!

המסעדה מציעה לא רק דגים וליד כל מנה ישנה תמונה בתפריט, כך שזה מקל מאוד.

המקום פסטורלי ומהמם ממש!

אחרי שדגים את הדגים, הם מכניסים אותם לרשת במים, עד שנגמרים הדגים במטבח, כך שהם הכי טריים שיש.

אם מזג האוויר לא מאפשר ישיבה בחוץ, ישנה אפשרות לשבת גם בפנים.

בגלל שזה היה יום שבת בבוקר שלחתי להם ווטסאפ ושאלתי האם ניתן להגיע בצהריים, הם ענו לי שאין בעיה.

טלפון של המסעדה: 359878555611+

מגלשות אלפיניות.

Rila fun park

במרחק של רבע שעה נסיעה מגיעים לפארק עם מגלשה אלפינית. אני ויתרתי, הבעל עשה שני סיבובים עם הילדים, והילדים המשיכו לסיבוב השלישי. אמרו פה אחד שממש ממש כיף!

כמובן, שגם שם היו רק כמה אנשים בודדים, המקום פסטורלי מול יער, ספסלי ישיבה, בית קפה ועוד מתקני משחקים שהיו סגורים.

מחיר: ילד עד גיל שתיים עשרה,  10 לבה כ 20 ש"ח.

מבוגר 15 לבה.

את הערב בילינו שוב בספא של המלון, מניסיון העבר, כולנו ממש ממש אוהבים לסיים כך את הימים בחו"ל.

כדי שלא ישעמם, הילדה איבדה את העגיל של הנזם החדש באף, החלק הפנימי, הסוגר נשאר, כך שבמאמץ משפחתי משותף, ניסינו להחזיר את העגיל מהאוזן לאף כדי שהחור לא ייסתם, חלילה!

כבר סיפרתי לכם, שטיול בלי קרייזס, זה לא טיול!

ארוחת ערב במלון.

לאחר ארוחת הערב נמשכה סאגת הנזם, ובשעה 21:30 היא מצאה חנות בבנסקו שאמורה להיות פתוחה עד עשר ונסעה לשם עם הבעל.

החנות הייתה סגורה...

תנחשו ממה מתחילים את היום מחר..

יום 4

לאחר ארוחת הבוקר עוזבים את המלון ונוסעים למסלול ביער, כל זאת לאחר שעברנו את כל חנויות הפירסינגים בבנסקו ללא הצלחה. (אין שם הרבה כאלה, כך שמי שחושב לפתוח עסק בחו"ל, ממליצה לשקול).

Demyanishka river eco trail

לאחר שיטוט קצר ועזרה מהמקומיים, מתחילים מסלול לעבר נחל גועש בתוך היער. הסימון לא ממש מוצלח ובקושי נראה, אם תגיעו, תלכו בעקבות רעש המים. זה מה שאנחנו עשינו עד שהתברר שאנחנו בכיוון ההפוך...

טיילנו שם בערך שעה וחצי הלוך חזור, לא יודעת האם המסלול מעגלי, אבל גם לא תכננו משהו ארוך במיוחד. איכשהו, הם בטראומה מטיול בסלובקיה ומסלול ארוך במיוחד, שבעיניי היה בסדר גמור.

משם מתחילים להתקדם לכיוון סופיה ללילה האחרון. עושים עיקוף לכיוון מנזר רילה. בדרך מנעימה את זמנם של הילדים והבעל בסיפורי נצרות. השנה השקעתי בלימודים בנושא ולמדתי יותר מבעשרים השנים האחרונות, כך שאין להם ברירה.

הנסיעה אורכת כשעה וחצי מבנסקו. בדרך עצרנו במסעדה על הדרך שהיא גם בית מלון עם ביתנים פרטיים. מסעדת Vladic.

השולחנות ממוקמים מעל נהר זורם, והמחירים אותם מחירים, סביב 220 ש"ח למשפחה. ארוחה שלמה עם מנות פתיחה, בשר, שתיה, קינוחים.

מנזר רילה.

Rila monastery

המנזר הוכתר כאתר למורשת עולמית של אונסק"ו ומהווה אחד מהאתרים התיירותיים החשובים של בולגריה. בנוסף הוא ממש יפה ופוטוגני וישנה אפשרות ללון בו.

הסתובבנו בתוך הכנסיה וחיפשנו את כל מה שלמדנו בדרך. מעולם לא חשבתי שאצליח לשמור על ערנות ועניין אצל הילדים בכנסיה קרוב לארבעים דקות.

מסביב למנזר ישנם ציורי קיר עם סיפורים מהברית החדשה והישנה. מאוד אהבנו את תמונות האפוקליפסה, גן עדן וגיהינום. הזדמנות מצוינת לספר מה קורה למתבגרות שגלגלו עיניים לאימא שלהן..

במקום ישנו מוזיאון של כנסיה, אבל זה היה מוגזם כבר אפילו בשבילי. אם לא נכנסים למוזיאון הכניסה למנזר ללא תשלום.

בכל מקום ישנה פריחה לבנה מדהימה של עץ השזיף, ממש סאקורה בולגרת.

נסיעה של שעה וחצי נוספות ולקראת הערב מגיעים לסופיה. העיר לא סימפתית בכלל...הסתובבנו במרכז, וסוף סוף מצאנו חנות פירסינג מיוחלת ממש ליד הכנסייה המרכזית.

Happy grill bar

המסעדה הייתה זכורה לנו לטובה מביקורינו הקודמים באזור אחר של בולגריה, מסעדה מעולה ממש! ישנם המון סניפים. מאוד טעים, אם כי המנות משמעותית קטנות יותר משהיו פעם.

חשבתי שהמחירים בעיר הבירה יהיו גבוהים יותר, אבל הופתעתי לטובה. ארוחה מלאה כולל סושי עלתה פחות מ 300 ש"ח למשפחה.

במהלך הארוחה הקטן צייר צלב בנייד והראה לנו אותו בגאווה...בשלב הבא הוא צייר עליו איש ואמר שזה ישו...

איך אני אוהבת כשהם מקשיבים לי! נראה, שהחומר הופנם.

בערב הוא הצטלב. נראה שיש צורך לחדד כמה דברים...

Eurostars

לקראת תשע הגענו למלון לכמה שעות שינה לקראת הטיסה חזור.

מלון דירות נחמד עם מזגן מעולה.

מחיר: 470 ש"ח, סוויטה. סלון וחדר שינה.

יום 5

טיסת בוקר מוקדמת חזור, כשכל התהליך ממש מהיר ויעיל והכי חשוב, יציאה בזמן.

לסיכום:

1. שכרנו רכב שקודה דרך בוקינג, חברת add car. שרות מעולה. עלות הרכב 422 ש"ח.

2. לרוב אנשים מדברים אנגלית בצורה כזו או אחרת. מי שיודע רוסית יסתדר בקלות.

3. מזג האוויר היה סביב 20 מעלות. אני אישית מעדיפה שיהיה קריר יותר, אבל לאומת 40 שהיה בארץ באותם הימים, מסתפקת במה שיש.

4. ראינו אנשים שעדיין עושים סקי, אין לי מושג איך אפשר בטמפרטורה כזו..

זהו, לדעתי מיציתי את הכל. בהחלט יעד מוצלח מאוד לבריחה קצרצרה מהמציאות. מקווה שטיול הבא כבר יהיה בימים הרבה יותר שקטים.

***

נעזרתי המון בכתבה של הילה מור אלון, שזה כבר הטיול השני שאנחנו בעקבותיה. שם הבלוג: "לטייל זה לחיות".

נתראה בטיול הבא.

הכי כיף לטייל עם מתבגרים!

אה, וזוכרים את החששות לגבי הבית? היה מסודר ונקי למופת!

זהו, מקווה שעזרתי למי שמתכוון להגיע לאיזור ונשתמע בטיול הבא

הירשמו כדי להתעדכן בעוד טיפים ורעיונות לטיולים

ואם לא תרשמו, אז איך תדעו על איזה עוד מקום אנחנו ממליצים?